onsdag 23 januari 2013

Vardagsliv på Högås

Vardagsliv... Ett vackert ord i mina öron. Jag gillar vardag. Jag gillar högtider, meetings och semestrar också såklart, men lugnet som infinner sig efter en sån period är behaglig och lite befriande. Man hinner bland annat med att rida alla ponnysar som man har tänkt, bara det är en tillfredsställelse.

Vardag betyder även skola för Karro. Hon går enligt ett varannanveckas schema där det är lektioner på fm ena veckan och lektioner på em den andra. Lektioner på em betyder inte sovmorgon för fröken Sjöland, det betyder rida på morgonen. Den här veckan är en sån vecka. Igår till exempel hann vi med fyra ponnysar innan Karro var tvungen att cykla hem igen kvart i tio. En av dem var Knatte. Han verkar riktigt sugen på att få jobba igen, men jag vet inte om han har infogat sig i femårsramen än... Lite högt under sadeln är det allt i början. :-) För säkerhets skull höll jag i när Karro satt upp. Inget hände dock. 

Bilder från gårdagen. Lägg dem på minnet så ska vi se om den här råttan i pälskostym kan utvecklas till en riktig svan när våren kommer och tävling står på agendan. Hehe, sådana elaka saker törs jag bara skriva om våra egna ponnyer! :-)

Knatte och Karro

 Årets första uppsuttna galopp

Idag har hovslagaren varit här på fm. Reo och Ken har fått skor för första gången och nu står mätning på schemat för den förstnämnde.

Dags att gå ut och ta tag i lite ridning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar