lördag 9 februari 2013

Å nu blir det reklam :-)



I dagarna tre har det varit lantbruksmässa i Malmö, den så kallade mila-mässan. Djur, maskiner och alla sorters tillbehör trängs tillsammans i mässhallen intill Emporia - det stoora nybyggda innecentrumet i Malmös utkant. Det är ju bra, för då kan man gå och kolla på kläder när behovet av lantlighet är uppfyllt... Ja, om man inte är rädd för att folk ska tycka att man luktar ko förstås! ;-)

Nu låter det kanske som att jag har besökt denna mässa, men det har jag inte alls. Anledningen till att jag skriver om den är för att jag i allra högsta grad är påverkad av den - utan att ens ha varit där. Varför? Jo, min sambo eller man som en del tycker att jag ska kalla honom, (nej, inte gifta, men tio år tillsammans i sommar) har haft fullt upp där sedan i måndags och inte synts till mycket här hemma...

Anyway. Micke är ju som en våt liten dröm för hästtjejer som jag! :-) Han arbetar med att anlägga ridbanor och ridhusbottnar, staketsättning och stallbyggnation bland annat. Dessutom är han återförsäljare för De Laval (stängselmaterial, klippmaskiner mm) och OctoWood (stolpar och slanor). Exakt! Aaallt det där som man inte vill fixa med själv!

Nu står han i alla fall inne på mila-mässan och samarbetar med OctoWood i deras monter. Då tänkte jag passa på att visa vilka fina staket vi har här som Micke har satt upp och som (såklart) är levererat av Mickes samarbetspartners. Vi har den bitsäkra sorten och jag avgudar verkligen våra staket! Vi har ALDRIG haft en enda söndertuggad stolpe!






1 kommentar: