onsdag 20 februari 2013

Lyxlunch

Mums!

Vardagsknep för att få sig själv på gott humör:

ett - Känn dig själv. Vad går du igång på?
I mitt fall: MAT :-)

två - Uppmuntra dig själv. Gör det du går igång på.
I mitt fall: GOD MAT till lunch :-)

Idag gjorde jag det Viktväktarna kallar för stekpannescones i sin kokbok. Typ lite likt pannkakssmet fast tjockare och med bakpulver och frukt i. Enligt receptet ska det vara mosade hallon och äppelbitar i, men går även bra med t ex blåbär (jag har provat). Idag gjorde jag dem faktiskt utan någon frukt i och lade hallonen ovanpå istället.

Viktväktarna räknar points i sitt program. Allt man äter har olika poäng och du får bara äta ett visst antal points per dag. En sån här liten plätt tror jag är 1,5 points. Inte så farligt... men om man äter allt på tallriken då? Bäst att inte räkna helt enkelt!!!

Förmiddagen bestod av stallfix och verkning av ungponnyerna. Blev lite kylslagen och behövde peppa mig själv. Tänk, det finns en bra anledning nästan varje dag till att få äta nåt gott! Glöm inte det!

Dags att gå ut i kylan igen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar